sunnuntai 3. marraskuuta 2013

Koruja, koruja.....

Tänään järjestelin työhuoneeni komeroa. Siellä säilytän yhdistysten mappeja ja papereita, suunnistustarvikkeita, matkoilla tarvittavia pieniä tavaroita sekä KORUJA. Järjestelin korurasioitani ja huomasin kuinka paljon minulla onkaan mitä erilaisimpia koruja. On aitoja hopeakoruja, muutama kultakoru, pronssia, puuta, nahkaa, huovutettua, Kalevala-koruja, Aarikkaa, aitoja helmikoruja. Koruja olen saanut lahjaksi, ostanut matkoilta ja kirpputoreilta sekä tehnyt itse. Mutta tarvitsenko kaikkia.  Ehkä en.

Mutta joihinkin koruihin liittyy tapahtumia, tunnetta, muistoja... Toki joukossa on myös niitä, joita voisin myydä pois.

Yksi vuosia mukana kulkeneista koruista on sukulaistädin tuoma koru Turkin matkaltaan. Tämä tapahtui 1960-luvulla ja silloin oli ainakin maalla hyvin harvinaista, että käytiin Turkissa saakka ulkomaan matkalla. Noita koruja turkoosilla kivillä myydään vieläkin.  Toinen tässä kuvassa oleva itsetehty koru on Amerikasta; äitini kävi 1970-luvulla tapaamassa sisartaan ja siltä matkalta sain tämän virkatun helmikorun.  Helmet on virkatessa liitetty nauhaan. Liekö tätini virkkaama. Vaikka en tuota vaaleanpunaista pidäkään, säilyy se minulla muistona, ja voishan sen kiepsauttaa rannekoruksi.



Pikkuvessan seinällä olevan tansanialaisen elefantin kärsässä roikkuu koruja, ja työhuoneen seinälle hankkimassani puussa roikkuu koruja ja laukkuja.Puuta, huovutettua, ametisti, meripihkaa...



Korurasioissa on vielä kaulanauhoja sekä korvakoruja, rintarosseja, rannerenkaita... Huovutetut, punaiset korvakorut olen tehnyt itse


Kahdet korvakorut olen ostanut Venetsian-matkallani Muranon saarelta, punaiset pisara kukkakorvikset ja siniset lasisydämet.

Rintarosseja/rintakoruja on yhdessä rasiassa, ja vielä on kaikissa bleisereissä jokin koru, matkoilta olen löytänyt kauniita rintakoruja; mm.  Itävallan alpeilta alppiruusun, Sydneystä kengurun, Cambridgen kirpputorilta kauniin hopeanvärisen enkelin.



Itsetekemiini koruihin sain pidemmät neulat, nyt nekin pysyvät takeissa kiinni. Erinomainen liima koruneulojen kiinnitykseen on mosaiikkiaskarteluun ostamani "silicone adhesive"



Aivan kuin puuttuisi vielä joitakin koruja, minnekkähän olen piilottanut rasioita. Löytänen vielä, kun kaappien siivous jatkuu pikku hiljaa. Niin ja paripuolet korvakorut vien Kulta rahaksi -ostajalle, en osaa käyttää korvissa eriparikorviksia.

2 kommenttia:

Riitta Sinikka kirjoitti...

♥oi,mitkä määrät ihania koruja!

arleena kirjoitti...

Nyt menit kirkkaasti ohitseni. Olen luullut, että minulla on paljon koruja, mutta ei edes puoliakaan tästä sinun määrästäsi.
Minun pitää koota nuo lusikkakorut valmiiksi, pitää miettiä vielä miten na laitan.

Sivun näyttöjä yhteensä

Hae tästä blogista