keskiviikko 20. tammikuuta 2016

Koukuttaa

Nimittäin, kun keksin "tuhota" jämälankoja isoäidinneliöihin, ei meinaa malttaa lopettaa. Tai täytyy lopettaa kun langat loppuvat. Minulla on kova vimma saada kaikki langat hävitettyä tavalla tai toisella. Loput vien kirpputorille, ellei kukaan lankahamsteri Facebook-ryhmässä halua niitä. Olen nyt taas kerran aloittanut tavaroiden karsimisen, ja tällä kertaa langoista. En toki aio lopettaa käsitöiden tekoa, mutta ostan lankoja vain silloin, kun tiedän mitä olen tekemässä. Siksi on alennusmyynnitkin jääneet täysin väliin, kun en ole keskinyt mitä tarvitsisin.




Olen valinnut värit neliöihin aivan sattumanvaraisesti. Vasta yhdistämisvaiheessa katson värejä - tai sitten en. Kirjava tilkkutäkki tulossa.

6 kommenttia:

MaaritKoo kirjoitti...

Iloisen värisiä neliöitä, hauska ja lämmin peitto tulee.

pappilanmummo kirjoitti...

En ole koskaan tehnyt isoäidin neliöitä, joten katselen ihastuneena toisten tekeleitä. Virkkaus ei taida olla lajini.

Jämälankoja ei minulla paljon ole, mutta lankoja kyllä ison iso korillinen ja neulomista riittää niin Missiokauppaan kuin turvapaikanhakijoillekin.
Fiksua olisi kyllä kaikki langat käyttää ennen uusien hankkimista, mutta kun nuo väritoivomukset...

aimarii kirjoitti...

Kivaa puuhaa tuo on. Siis virkkaaminen.
Minäkin koetan kutoa ja virkata jämälankoja pois. Olen tehnyt pitkävartisia ja kirjavia sukkia, vieläpä jopa ihan eri paria keskenään värien suhteen.

arleena kirjoitti...

Kaunista näyttää tulevan peitosta

Unelma kirjoitti...

Kauniita tilkkuja sinulla. Jämälangoista minäkin ensin virkkasin, mutta nyt olen ostanut uusiakin. Täällä seurakunnan käsityökerhossa sitten voi käyttää vihonviimeisetkin langat. Kudomme ja virkkaamme sukkia, pipoja ja vanttuita hyvätekeväisyyteen.
Mukavia talvipäiviä sinne Kokkolaan.

Katariina kirjoitti...

Varmasti ihana täkki tulossa :)

Sivun näyttöjä yhteensä

Hae tästä blogista